Referat fra Generalforsamling 2025
Dagsorden
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning
Referat fra Generalforsamling 2025
Dagsorden
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning
Dagsorden
Drøftelser i FOLA-regi og ÅFOs rolle i FOLA og fremtidige repræsentanter fra ÅFO i FOLA.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
Referat v Mette
Tilstede: Sofie, Lars, Lone, Christina, Anne, Mette
Afbud fra Anne, Mads, Pernille og Hanne.
I forretningsordenen indskærpes det, at bestyrelsen har en opgave i løbende at drøfte, om der er sager hvor et medlem af ÅFOs bestyrelse, som også er byrådsmedlem, vil være inhabil, dette kan fx være i forbindelse med drøftelser i forbindelse med budgetforhandlinger eller andet. Kompetencen til at afgøre evt. inhabilitet er uddelegeret til forpersonsskabet.
Mød den nuværende bestyrelse, få indblik i vores arbejder, og måske har du lyst til at være med - vi har ledige pladser i bestyrelsen. Arbejdet i bestyrelsen er sjovt, givende lærerigt og frem for alt betydningsfuldt.
Bestyrelsens beretning for bestyrelsesåret 2024-25
Indledning
I 2024 fejrede Århus Forældreorganisation 50-års jubilæum. Et halvt århundrede med utrætteligt engagement i kampen for et bedre børneliv i Aarhus – det er virkelig noget at være stolt af! Gennem fem årtier har vi været en vital stemme i Aarhus, og vores arbejde er stadig 100 % relevant. Vi fokuserer på det vigtigste – i vores optik: børnene!
I gamle aviser fra ÅFO’s allertidligste år og videre op gennem 80’erne og 90’erne finder vi artikler, der kunne være skrevet i dag: om dårlige normeringer, lukkede klubber og fritidshjem, dårligt indeklima osv. Det kan til tider føles nedslående, at vi ikke er kommet længere. Men i ÅFO lever vi ikke af de vilde politiske landvindinger og de kæmpestore sejre, men derimod af de mange små sejre, som vi hele tiden haler hjem. Det sker både i det politiske arbejde – f.eks. når et spareforslag bliver lagt i graven, eller når politikerne hører efter og går videre med en sag. Det sker, når vi på møder i forvaltningen bliver lyttet til og taget alvorligt, eller når vi får arrangementer, kurser og oplæg til at blive til virkelighed sammen med andre interessenter på børne- og ungeområdet.
Vi "sejrer" også, når forældre ringer til os for at få gode råd, hjælp og vejledning til de udfordringer, de møder i deres børns institutioner.
Læs hele beretningen her
ALLE forældre i Aarhus er velkomne
Kom og hør, hvad vi laver - og del dine ønsker til ÅFO’s arbejde.
Generalforsamling er onsdag d. 26. februar 2025 kl. 19.00-21.00
Afholdes i vores lokaler hos ”Sager der Samler”, N.J. Fjords Gade 2 bygning D, 8000 Aarhus C.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent.
2. Bestyrelsens beretning v. Sofie Bak Hansen, forperson og Henrik Hjortshøj,
næstforperson
3. Godkendelse af årsregnskab 2024 og budget for 2025 v. Henrik
4. Fastsættelse af kontingent for medlemskab
5. Indkomne forslag
6. Valg til bestyrelsen
7. Evt.
Skriv til ÅFO hvis du vil have et punkt på dagsordenen senest 8 dage før generalforsamlingen.
Forslag til vedtægtsændringer skal indsendes til ÅFO 14 dage før generalforsamlingen.
Skriv til
OBS
Vi mangler nye bestyrelsesmedlemmer. Måske skal det være dig?
Du hører til i ÅFO, hvis du vil gøre en forskel, hvis du vil tættere på dem, der bestemmer og have direkte indflydelse på den børnepolitiske dagsorden i Aarhus.
Alle forældre med børn i dagtilbud, SFO eller klub kan opstille til bestyrelsen.
Læs mere om at være med i ÅFOs bestyrelse her